Monday, June 23, 2008

Pazartesiler hep telasli mi baslar

Pazartesiler hep telasli baslar nedense , hafta sonlari yogun hafta ici gundeminden sonra dinlenmek, hafta basina zinde baslamak icin firsat yakalamaktir ayni zamanda...Ama olmaz iste olmazzzz....
Bu hafta sonunun suclusu benim , gunlere haksizlik etmiyeyim...
Gecen hafta indirimden yeni ev icin bir dolap almistik , onu salona kuralim dedik, cumartesi Aral in okulu oldugu icin , ve daha onceden verilmis hediye sozumuz oldugu icin bu gunu cocuklara ayirdik tamamen ...Maci kazanmanin sevinci hediyesi .....
Aral Pokemon kartlari icin dosyalama aparati Tan da miknatisli harflerden olusan bir kutu secti kendine....Aldik...biraz da orada surekli dolastigimiz doga ile ici ice oldugumu hissettigim bir magazada dolastik ....
Decouverte de Monde denilen bir yer , icerde bahce mlz , ahsap cocuk oyuncaklari, kitaplar , cocuk cd leri, kamp malzemeleri , cok degisik ve dogal urunler olan bir yer , iceriye adim attiginiz anda buyulu havasina giriyorsunuz, icerdeki koku-muzik sizi dis dunyadan kopariyor, oyle bir yer ki icerden faydasiz hicbirsey alamiyorsunuz...kucucuk bir yer ama insana hissettirdikleri buyuk ....issiz bir adada cocuklar , agaclar , ahsap oyuncaklar, deniz kokusu , dalga sesi ; bundan iyisi samda kayisi ...dusunecek hicbirsey yok , huzur , sakinlik...
Neyse ne diyordum ; cumartesiyi boyle gecirdik eve gelince de kocaman bir tencere spagetti yaptik, bol domates soslu ve reyhanli...afiyetle yedik...
Pazar gunu icin ilk planim guzelim cileklerime dadanan haserat icin ilac almakti , hatat is ustunde yakalayip bir posete koydum agzini da sikica bagladim , amac her zaman gittigimiz bahce ve ev bitkileri satan yere goturup sucluyu gostermek, hayvanciklara da kiyamiyorum ama cileklerimde ne meyve ne de yaprak birakmama karari almislar, israrli ve emin adimlarla ilerliyorlar ...Ama kaptirmam cileklerimi ben de kararliyim...az da olsa meyvelerini benim kuzulara yediriyorum , gozlerindeki isiltiyi goruyorum onlar yerken...bu tipki sey gibi, bebekken onlari emzirirken duydugunuz mutluluk gibi ...mis kokulu cilekler anne sutu tadinda :))) ..Tan yemeden once kesinlikle koklamayi ihmal etmiyor "anneee bunlar miss kibi kokuyooo di mi " demeyi de ihmal etmiyor...Sonra banyoya kosup taburesine cikip bir guzel yikiyor ve sindire sindire tadina vara vara yiyor...eh bu mutluluk musallat olan boceklerden daha onemli ....

Pazar gunu evdekilere bir mahmurluk coktu , tamam dedim o halde cikmiyoruz, hava da guzel ama bu guzel havanin keyfini cikaracagimiz bahcemiz var...Evde kaliyoruz...
Ha dolap :))) dolabi kuralim o halde dedim , cocuklar bahcede oynarken ...Tan bize yardim edip , islem siralarini takip etme karari aldi, Aral odasinda kitap okumak istedi ...tamam dedim , basladik kurmaya , ambalajlar teker teker acildi Tan in bicir bicir " sunu solee yapcaz di mi anne, bunu buraya koycaz di mi anne, bu kagittan bakip yapcaz di mi anne " konusmalari ile ise basladik :))) hem cok merakli hem de biliyooo , nasil biliyor ben de bilmiyorum...bu yeni jenerasyon bir acayip..bir baska nesil bunlar....

Dolabi ana hatlari ile bitirdik sira cekmecelere geldi , raylari cikardik , hangi yonden takilacak vs diye konusurken ben cikan kagitlari atayim dedim , malum salon kucuk , koca dolabi kurmak icin de yere ihtiyacimiz var , ben arkami doner donmez bir " ahhhh " sesi ....ne oldu derken ; Fatih yerde otururken saga donup dizini bu cekmece raylarindan birini metal kenarina saplamis....ben sok...bana " hic bakma sen fena olursun " dedi ..atti kendini banyoya, yarasini temizledi dezenfekte etti bana hala baktirmiyor...ben panik..cocuklar kapida..banyoya SIkISTIK....ter basti ... " dikis "...dedim... " galiba evet " dedi, rengi beyaz..ben ondan beyaz... " tamam cocuklar hemen hazirlanin gidiyoruz " dedim...ben hizlica giyindim ..yaradaki kanamayi durduracak sargiyi yaptik...tam cikacagiz Fatih " ben gidebilirim siz gelmeyin hastanede cocuklarla rezil oluruz " dedi, israr ettim ama ih ihh...aslinda hakli, acil servisin nasil bir yer oldugunu bildigim icin kabul etmek zorunda kaldim , araba otomatik oldugu icin sadece sag ayagini kullanacakti...babamiz gitti....Tan mahsun bakar, Aral mahsun bakr, ben panik......tamam dedim sakin olalim ... " baba doktora gidip gelecek " ...Tan dan hemen itiraz geldi, " doktora diil hastaneye gitcek babamis " , aradaki farkin farkinda akilli bidik...Aral itiraz eder "hayir doktora gidecek , hastanede doktorlar bakacak babama :)) " neyse bu fasil gecti , ben hava aldim biraz bahcede , sonra kendimi ise verdim , zaman cabuk gecsin diye, hafta sonlari acil servis fena , allah dusurmesin kimseyi ...iki uc saatten once hayatta donemez biliyorum , nitekim 3 saat gecti i ihh bekliyormus, sonunda doktorla konusup eve gelmeye karar vermis , " ben geliyorum "dedi...beklerken yara kapanmaya baslamis , "tamam " demis doktor " pansuman yapalim bari " , "yok " demis Fatih... " siz daha acil olanlarla ilgilenin "..cok kalabalikmis....aradi geldi babamiz , evde pansuman yaptik tekrardan , o cocuklarla oturdu ben dolabi tamamladim ...bitti...sonra yerlestirme fasli...aksama keyifle yeni salonumuzda oturduk ...cocuklar da cok begendi araya bahar temizligini de sIkIstirdim...Bahcede aksam keyfi bile yaptik...

Bu bahce olayi cok lazim bisi...kucuk de olsa farketmiyor, bahce kucuk ama dunya buyuk....

Aksama kuzular da banyolarini yaptilar, Aral artik tek basina yikanabiliyor, ben saclarina yardim ediyorum , malum uzun sacli, maasallah cok da gurler...
Bidik da cok hevesli, illa " ben yapicam " "yapabiiyiim " diyor ...yapiyor da...sabun bezi ile bir sabunlanisi var gormeye deger......
Cocuklardan sonra ben biraz mola verdim, ama benim de girmem lazim bunca yorgunluk baska turlu atilmaz ..gece yarisi gibi attim kendimi banyoya , saclarimi zor kuruttum ...sonra Tan kalkmis yatagindan sesleniyorrr.." anneee ben agliyoom , gellll " oksuruyor bir taraftan ...aldim yanima burnunu deniz suyu ile temizledim , oturduk biraz ...oksuruk surubunu verdim...sirtini kasiyarak uyutmaya calistim , babamiz Tan in yatagina gitti , malum yarin pazartesi , is gunu ...sabaha kadar oksuruklu ve uykusuz bir gece gecirdik...sabaha karsi Tan oksuruksuz derin bir uykuya daldi cok sukur , ama Aral okula gidecegi icin kalktim , kahvaltisini yapti , babamiz da cayi demlemis ..Onalri yolcu ettikten sonra saat zaten 08:10 olmustu , doktorumuzun da muayene saati 09:00 da basliyordu , ustelik bugun randevusuz gun, yani kim once giderse hesabi...Biraz ortalik toparlamaca , Tan in kahvaltisini hazirlamaca derken saat 09:08 de doktorda idik ve bizden once dort kisi vardi..allahtan cabuk bitti isleri ....doktorumuz yuruyus mesafesinde bu arad, buyuk sans.......buyuk sehirde park derdi vs olmadan bu hizmeti alabilmek hakikaten buyuk sans........
Muayene oldu kuzu kuzu ...oksuruk sadece bogaz kisminda dedi doktorumuz...oksuruk surubu ve burun spreyi verdi....bu arada daha onceden yapilmasi gereken bir asimiz vardi ama ara ara atesli hastaliklar gecirdigi icin yaptiramamistik onu da yaptirdik ..ve kuzu hiic aglamadi, ustelik bacaktan ....doktorun bant yapistirmasi de pek bir hosuna gitti.........bu bantla buyuk bir basarmanin sevinci ile ciktik doktordan...:))
Pazartesiye yorgun ve uykusuz basladim :)))

No comments: