Friday, August 22, 2008

Peach Jam ----Seftali receli enfes oldu ...yiam yiam...



Tarifini kisaca vereyim :
3 kilo seftali , 2 kilo seker, bir limon .....tahta kasik...kopuk almak isin ahsap suzgec vs ......

Seftalileri iri iri aldim az tuylu bir modelden iyice yikayip duruladim , kuruladim sevdim onlari kokladim...........elma gibi boyuna dilimledim ince ince sonra iki adet tencereye boldum, bir sira seker bir sira seftali dosedim ; seker aralarina iyice girsin diye , bunlari aksamdan yaptim.......sabaha da once biraz hizli , sonra da normal ateste pisirdim , kaynadikca ustundeki kopukleri aldim , yaklasik 25 dk surdu , oysaki seker tarifinin ustunde 7 dakika yaziyordu ama tarifle olamazdi bence arada hafif hafif karistirdim , cook nazikce , sonra da indirmeden once yarimsar limonu SIKIP doktum ustlerine , 2 dakika kadar da boyle kaynadi .........kavanozlari onceden yikayip kurutmustum , iyice doldurup kapaklarini SIKIP ters cevirip biraktim , ertesi gune kadar da boyle beklediler.........tadi enfesti..........ben az sekerli yapiyorum , biraz da seftalinin tadina bagli tabii sekeri .















Gecen hafta Fatih le seftali receli yapmistik...

No comments: